Tatlı başlayalım haftaya

Bu ıslak keki yıllardır yaparım hiçte bıkmadım.. evdeki kuzular da çok sevdiğinden eksik olmaz evimden. Bu defa bir değişiklik olsun dedim ve cupcake formatında yaptım.. İyi ki de denemişim nefis oldu! ne tadında zerre bir eksilme nede görüntüsünde.. Tam tersi hem yemesi daha pratik oldu hemde görüntüsü daha bir cezbedici.. Ada kızda gurmem olarak tam not verince bir havalara girdim ki sormayın:) hemen fotoğraflamaya başladım.. fotoğraflarken birde baktım bu masum bakışlı dört ayaklı arkadaş bana da ver der gibi bakıyor:) pek sevdim onu da karelere aldım.. hemen birde nane-limon yaptım kendime keyifle anın tadını çıkardım..
Bu güzel tarifle sizi başbaşa bırakırken, mutlu haftalar diler kaçarım..

 
 









 














Islak Kek Tarif:

4 yumurta,
2 su br.şeker,
2 su br. süt,
5 yemek kaşığı kakao,
1 su br. sıvıyağ,
1 paket hamur kabartma tozu,
1 paket vanilya,
3 su br. un.
 
Yapılışı:
yumurta  şeker ile iyice çırpılır, süt, kakao ve vanilya ilave edilerek çırpmaya devam edilir. bu karışımdan büyükçe bir su bu bardağı ayrılır, diğer malzemeler yağ, un  ve kabartma tozu sırası ile konularak çırpmaya devam edilir.. 
ister yuvarlak tepsi de ister cupcake kalıplarında 175 C ısıtılmış fırında pişirilir..
piştikten sonra bir çatal ile üzerinde delikler açılır ve ayrılan sıvı üzerine dökülür..
Islak kekimiz afiyetle yemeye hazırdır:)

Şeker tadında misler gibi geçsin haftanız!

Yorumlar

  1. Tatlı başladık tatlı devam eder inşallah :) Mutlu haftalar :)

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflar bir harika Sebuş mutlu haftalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaç çok teşekkür ederim:)
      mutlu mesut güzel bir hafta dilerim sana da..

      Sil
  3. sebuş tarifdir kekdir güzel ama,o fotoğraf ve ışık nedir arkadaşım,resim,rüya gibi şahane:))))
    güzel kızınıda öpüver:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah mest oldum:) teşekkür ederim havvacım..
      akşam eve gidince Ada kıza öpücüğünü vereceğim..
      sevgiler,

      Sil
  4. Sebuş bu yemede yanında yat olmuş...Cupcake tarzı daha iyi bence de hem ne yediğini bilirsin...Tabi bunu benim için geçerli..Kuzular afiyetle ..Ayrıca fotoğraflar süper hele o dört ayaklı..ayrı süper...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler gülizim:) tarifi denersen sonuçtan haber verirsin..
      öperim.

      Sil
  5. Tarifi hemen not aldım, oğluşlarla yaparız bir ara:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sonuçtan memnun kalacağına eminim handan..
      öperim.

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, ıslak kek çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler gamze,
      madem seviyorsun denemelisin!

      Sil
  7. Ummmm....qué pinta esos muffins, y las galletas son precioosas, así como tus fotos!!!
    Besitoss!!

    Un Pedacito de Luna

    YanıtlaSil
  8. İki gün önce düşündüm, ıslak kesi kek kağıtlarında porsiyonluk denesem nasıl olur acaba diye ;) Cevabını buldum bile :)
    Ben de öyle yapacağım bir dahakine :)
    Fotoğraflar gerçekten de şahane :)
    Sevgiler, mutlu haftalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoğraflar ışık olunca gerçekten bir başka oluyor esen.. güneş olsun yeterki çok mersi:)
      tarifi denersen sonuçtan haber ver olurmu..
      sanada musmutlu haftalar,
      sevgiler,

      Sil
  9. Sen kendin tatlısın bi kere en başta :)) meşhur ıslak kekimiz ımımım :) ben de köpecik gibi sulanırmışım , öptüm Sebuşum kek de sunum da Ada da harika ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oy severim seni goncam:)
      bende seni kocaman öperim..

      Sil
  10. Kek ile daha doğrusu fırın ile aramıza bir mesafe koyduk ama çok zor çok.Hele ki böylesi tarifler ,böylesi sunumlar ile direnmek daha zor.Elinize sağlık ve afiyet bal olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahar renkleri arada kendimizi ödüllendirmek lazım öyle değilmi:)
      çok teşekkürler,
      sevgiler,

      Sil
  11. Pek leziz görünüyor vallahi. :)) Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  12. Sebuş hemen kakao miktarını da yazar mısın? Akşama denemem lazım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha canım sen yazınca ayıldım! kakao miktarını atlamışım:) hemen gerekli düzeltmeyi yaptım..
      şimdiden afiyetler olsun..
      öperim.

      Sil
  13. Ellerine sağlık, nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  14. Köpüşün tatlılığı nedir öyle çok hoşuma gitti.
    Ada nasıl da iştahlı yiyor, iştahlandırdı : ) afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl masum bakıyor dimi:) bende çok severim kendisini! Ada zaten böyle şeyleri çok sever, 3 öğün ver hayır demez:)
      sevgiler canım,

      Sil
  15. ne pratik, ne güzel olmuş bir de, başladık haftaya tatlı tatlı sayende:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim emelcim..
      evet evet çok pratik denemelisin!

      Sil
  16. çok güzel görünüyordu, dayanamadım, birini aldım kaçtım bende:))) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen hemen yapardın mola:) müsait olamadınmı yoksa:)

      Sil
  17. Ben de bayılırım ıslak keke, çok güzel fotoğraflar çekmişsin, sunum şahane :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Çok güzel görünüyolar amaaa :(( Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Immmmm nefis görünüyor ıslak kek sunumu ise ayrıca şahane yaz geldi hafiften diyetteyim amma şurdan elimi uzatıp tırtıklasam fena olmaz.Ev ahalisine afiyet olsun.sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Hen pratik hem de güzel bir sunum olmuş tadından da şüpem yok zaten elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler öznur, tadı on numara bir kek bu denemeyen bin pişman dermişim:)

      Sil
  21. Tatli tatli gunler olsun..islak kek hic denemedim..tarif super..foto goruntuleride..ellerinize saglik afiyetler olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifi dene o halde, pişman olmayacağına eminim..
      teşekkürler,
      sevgiler,

      Sil
  22. Kekte kurabiyelerde aradan bana göz kırpan ne zamandır istediğim radyoda çok güzel :) missler gibi olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. sebuş oğlum durmadan kek tarifi istiyor benden, benim standart kek tarifimin dışında. çok iyi oldu bu tarif hemen oğluma link göndereceğim. tüm aileye afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ne çok sevindim Ayşen! umarım oğlun beğenir, sahiden yapımı kolay lezzeti şahane bir kek bu..
      öperim..

      Sil
  24. Benim de ıslak kek tarifim aynen bu. Ama daha önce cupcake olarak hiç denemedim. Deneyeceğim bakalım. Köpekli çerçeveye bayıldım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denersen sonucu bildir Monica:) umarım sende memnun kalırsın sonuçtan..
      köpek dimi, bayılıyorum onun o bakışına:))

      Sil
  25. ee ağzım açık dilim dışarıda bloguna bakıyorum :D o köpek resmi ne hoş yaa !
    fotolar harika, kek çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler başkan:)
      Köpek dimi bayılıyorum onun o masum bakışına..

      Sil
  26. ay aklımda olsun çok şirin olmuş çok da severim ama hep başkasından yedim :)

    YanıtlaSil
  27. ay aklımda olsun çok şirin olmuş çok da severim ama hep başkasından yedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemelisin deep hem kolay hemde tadı nefis:)

      Sil
  28. valla şahane bir proje olmuş.sonuca hayran kaldım ben.güle güle mutlulukla kullanın.süpersiniz!

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel görünüyorlar, afiyet olsun. Annemin de buna benzer bir ıslak kek tarifi vardır meşhur:) Ne zamandır benim de akklımdaydı. Biz eskiden tabi normal kalıpta yapardık onu, aynı tarifi cupcake olarak sunmak da ayrıca güzel bir fikirmiş. Bende bu yakınlarda deneyeyim:) Eline sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buda annemden bana hatıra bir tarif tuğba:)
      Yaptığında sonucu paylaş emi meraklıyım zira:)
      Öperim

      Sil

Yorum Gönder

sebahatdoga@hotmail.com

Popüler Yayınlar