Çilek ve erik reçeli

Her çilek reçeli yapışımda çocukluğum gelir aklıma.
Okuldan eve geldiğimde evin dört bir yanını sarmış o muhteşem kokusu, annemin taşmasın diye ocağın başında nöbet tutuşu ve reçeli yaparken ayırdığı köpüğü ekmeğin üzerine sürüp bana verişini anımsarım.
Çocuklarımda tıpkı benim gibi çilek reçelini çok sevdiğinden bu sene de dolapta yerini aldı..
Ayrıca, ne büyük mutluluk ki; bahçemden topladığım eriklerle reçel yapmakta varmış kısmette..Meğer benimde hayaller kurarak, umut ederek kavuştuğum bu evde erik toplayıp, kışın hoşaf yaparım diye hayal ederek, topladığım erikleri difrize atmakta varmış..
Her sene kışa hazırlık ritüelinde kavanozlara depoladığım çilek, vişne, şeftali reçellerinin yanına birde erik reçeli eklendi bizde.. Üstelik tadına doyamadığım marmelatını her sene yapma kararı aldım..

Bu minik cam kavanozlara yerleştirdim ki, hergün kahvaltı masamda kolaylıkla yerlerini alsın.
Sonrası işte bu kareler, gerisini tebessümle seyrederken, hayallere daldım..



















 










Ne mutlu düşüncelerine sarılıp, seyir eylemeyi başarana..
Ne mutlu nefesine binip, dört nala koşabilene.. 

Sağlıkla, mutlulukla, şükürle kalın!..








Yorumlar

  1. Tienen un aspecto maravilloso esas mermeladas, y la decoración de los tarros me gusta mucho.
    Un saludo

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel meşgaleler ,ne güzel bir ev. İçiniz hep huzurla dolsun,darısı başımıza olsun.

    YanıtlaSil
  3. Yine donatmışsın estetik ve sevgi dolu ayrıntılarla hayatınızı.
    Ne mutlu senin gibi eşi olana :-)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. nice article great post comment information thanks for sharing.
    ดูหนัง

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. bahçen, evin, reçellerin... kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Ah bunak ben, ah folik asit iç diyorlar, b12 hapını al diyorlar niye sildim hatırladım şimdi:((((hatırlamaz olaydım canım Hardal'ım meleğim onu melek de olsa öpüyorum ben:(((tekrar çok sabırlar diliyorum canım.

    Reçeller harika, afiyetle tüketin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :((( teşekkür edeerim.. o bir melek oldu ama daima içmizde yaşayacak....

      Sil
    2. Kesinlikle öyle....benim Prenses'im de 18 yaşında melek olmuştu, 8 yıl oldu (2009 da melek olmuştu, o melek olduktan 1 hafta sonra Bücürük'ü yolda buldum 1 aylıktı) Prenses'in yeri ayrı kalbimde, her gün aklımla gelir, hiç unutulmaz melek kızım, başka kedi alırsam üzülür mü diye korkmuştum ama sonra o yıllar bloğumda yazıyordum herkes "Müjde abla onu sana Prenses gönderdi" dediler....ve kendimi ona inandırdım ben de...Hardal'ın o muhteşem kuyruğu, şahane turuncu rengi, NAZAR değdi belki de ben her bakarken içimden / dışımdan Maşallah derdim ama oturduğunuz yerde belki Maşallah demeyen biri olmuştur nazarlamıştır diye düşünüyorum.:( gerçi burada da hep Maşallah dediğim yavru bir sarmanı köpekler kaptı biriki hafta oluyor ama o sokaktaydı tabii sokakta hiçbir yavrumuzu yaşatamıyoruz neredeyse...kimseler de evine almıyor ki Sebuş'um, ne olur alsalar, bende var çok kıskanç alamıyorum, o kadar tatlıydı ki, 3 gün ağladım...:( annesi, anneannesi hala hayatta onlar biraz öğrendiler arabaları ve köpekleri ama yine de her an kötü bir şey olabilir...kimse evine kedi almak istemiyor bir avuç azınlığız:((

      Çenem düştü kusura bakma bu kedi konusu benim yumuşak karnım istiyorum ki, her komşum bir tane evine alsın sokaklarda tek kedi kalmasın...

      Sil

Yorum Gönder

sebahatdoga@hotmail.com

Popüler Yayınlar