Eski penyelerden halı yapımı



2020 yılı covid19 belası ile geçti bitiyor. Bu virüs ne zaman bitecek, daha neler yaşayacağız herşey muamma. 2020 Şubat-Mart aylarında başlayan bu salgın hastalıkla beraber, insanların psikolojisi altüst oldu. Bu zor süreçte, zor zamanlardan geçerken insanın psikolojisinin altüst olmaması mümkün değil. Düzen bozuldu mu insanın toparlaması da zor oluyor elbette. Psikoloji bozulunca insan potansiyelini de kullanamaz oluyor, verimliliği azalıyor, canı hiçbir şey yapmak istemiyor.

Bu olumsuz durumdan çıkabilmek için mutlu olmanın yollarını öğrenmek gerek. Size ne iyi geliyorsa onu yapmanız gerek. İşte ben bu zor zamanlarda mutlaka kendimi oyalayacak birşeyler buldum. Bol bol film, dizi izledim ve sürekli ürettim. Seramik yaptım, boyadım, kitap okudum. Eve kapandığımız günlerde kendimi oyalayacak mutlaka birşeyler buldum.

İşte bu halı da ilmek ilmek işlediğim gözbebeklerimden biri oldu. Eski penyeleri şeritler halinde kestim önce, sonra da o şeritleri saç örgüsü yaptım. Ardından iğne iplikle diktim. En zor kısmı dikmek oldu ama sonuca değdi doğrusu. Adını da deli işi koydum. Üzerine basmaya kıyamayacak kadar kıymetli şimdi:)



 












İç huzuru yakalayabilmenin hevesiyle kalın..

Mutlu haftalar,



Yorumlar

  1. Becerikli insanın hali bir başka oluyor. Muhteşem olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuza..
      Sevgiler,

      Sil
    2. Ay çok güzel, çok beğendim. Bayılırım böyle şeylere.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Bu Korona yüzünden hepimiz evlerimizde kendimizi oyalayacak ve yapacak bir şeyler bulduk ve bulduğumuz şeylerle de vakit geçiriyoruz. Sizin de aklınıza çok güzel bir fikir gelmiş ve eski penyeleri ne güzel değerlendirmişsiniz. Halınız gerçekten çok güzel olmuş. Biz bu tür ortaya çıkan parçaları halı değil de yolluk olarak isimlendiriyoruz. Ortaya güzel bir papatya yolluk çıkmış. Üzerine basmaya kıyamadığınız kadar olmuş. Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı, huzurlu ve Koronasız günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik yorumunuz için teşekkür ederim Recep bey. Doğru adına yolluk da denebilir, biraz büyükçe olunca ben halı dedim:) Bu zor günlerde epey oyalayıcı oldu gerçekten. Yaparken biraz yorucu oldu ama kesinlikle verilen emeğe değdi:)
      Bende sizlere sağlıklı güzel günler dilerim.
      Sevgiler,

      Sil
  3. Sebuşum nasıl güzel olmuş. Yerinede çok yakışmış..Fotoğraflar da iç açıcı.. Ellerine sağlık.. Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sıkıntılı günlerin güzel bir geri dönüşüm halısı olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

sebahatdoga@hotmail.com

Popüler Yayınlar